مجتبی طاهری
مجتبی طاهری
بایگانی‌ها

همیشه حق با مشتری است. این جمله‌ای است که هنوز چه در جایگاه یک کارمند و چه به عنوان مشتری تکلیفم را با آن روشن نکرده‌ام.

طرح تکریم ارباب رجوع

 بسیار پیش می‌آید که یک مشتری درخواست انجام کاری از کارمندی را می‌کند که منطبق بر قوانین و مقررات جاری آن موسسه یا سازمان نمی‌باشد. هنگام مواجهه با پاسخ منفی، غافل و یا حتی آگاه از وجود محدودیت‌های قانونی و فنی، خود را مُحق می‌داند که بد‌دهنی نموده و خشن‌ترین واکنش‌ها را از خود بروز دهد. از این‌رو که به احتمال زیاد یک جایی تعبیری با عنوان”طرح تکریم ارباب رجوع” به گوشش خورده است .

رجز خوانی

او حالا یاد گرفته است که اگر تنش ایجاد کند و کافه را به‌هم بریزد حتمأ با دل‌جویی و دعوت به خون‌سردی و صرف چای در اتاق رئیس مواجه خواهد شد و چه‌بسا به خواسته‌ی نامشروع خود هم برسد.

 شاید تنها جایی که جرأت عرض اندام و رجز خوانی پیدا می‌کند همان سازمان و اداره می‌باشد. حتی «توسری‌خور‌»ترین آدم‌ها هم در چنین محیطی شهامت به دست آورده و از تنها فرصت به‌دست‌آمده نهایت بهره را می برد.

غالبأ این چنین رفتار‌هایی در موسسات، ادارات و سازمان‌ها از سوی مراجعین کم‌سواد و فاقد بلوغ فکری و اجتماعی سر می‌زند.

لطفاً دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *